Dobro došli na Pomorac.net!

Dobro došli na Odredište svih Pomoraca - Pomorac.net, zajednicu ljudi sa iskustvom i znanjem. Molimo vas da se registrirate ukoliko niste i poštujte pravila foruma. Za sve probleme vezane uz forum saljite mail na stijepo.jokic@pomorac.net ili upotrijebite Contact Us formu na dnu stranice.

Učlanite se

Obavijest

Collapse
No announcement yet.

evala

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    evala

    Pozdrav,po moru san bolje od 10god...ako bi moglo odma pitanje o brodovima dredgerima i o poslu na kuverti.znan da ih ima vise vrsta svaki komentar dobrodoša

    #2
    Ovisi na koju vrstu dredgera misliš...
    Na TSHD-u obično primo i secondo palube upravljaju brodom (redovito se vozi ručno, ne na DP), ponekad rade i kao pipe opreratori.
    Usput, brinu se oko podosta toga, od čišćenja glabe (draghead, ne znam kako bi to preveo na hrvatski) pa do raznih mehaničkih popravaka.
    Redovni posao je usput i inspekcija pumpe, u suradnji s dredge masterom (koji je ujedno i noštromo)...
    Obišno je radno vrijeme 12-12, tj. od podna do ponoći ili od ponoći do podna.
    Dan im je obično dosta popunjen radnim zadacima...
    Obično su to osobe koje se razumiju u pumpe jer kad nešto ne ide kako treba, onii su prvi koji dijagnosticiraju problem.


    Na cutteru su malo drugačije dužnosti jer cutter (CD) obično koristi spudove (ne znam kako se to kaže na naški, možda piluni?) te časnici kuverte obično upravljaju kopanjem, ali također su zaduženi za održavanje odgovarajuše brzine protoka u cjevovodu, koji je ponekad dugačak i preko 8km...
    Poznavanje pumpi je tu itekako kritično.

    Redovne dužnosti časnika palube nisam spominja, valjda ih već znaš.

    Comment


      #3
      Za inženjere je isto podosta tog dodatnog posla jer često ETO nema električara pa mu pomažu drugi makine...
      S makinama ima puno više problema jer su redovito opterećene preko 80%...

      Radno vrijeme u smjenama je isto kao i za palubu, a jedine 4 osobe koje rade samo dan (iako dosta često imaju i prekovremeno delo noću) su barba, kapo, dredge master i ETO (obično ga imenuju kao elec)...

      ETO pak se mora brinuti o svim elektronima na brodu, tj. od jake struje (hoperi obično imaju glavno napajanje sa shaft generatora na 6000V) do automatike, kompjuterskih mreža, komunikacijske opreme te također vode brigu i o softwareu...
      Hopperi imaju obično 4 kompjuterske mreže: dredge automation i Scada, production monitoring i control, machinery alarm system te crew network.
      Slično je i na cutteru...
      ETO, kad ima vremena, radi i kao ETR, a obično mu pomažu sekondo makine te sekondo palube, a ponekad i dredge master (mijenjanje žarulja itd.)...
      Na većim dredgerima ETO ima asistenta, koji onda dela posa električara...

      Uglavnom, na tim brodovima je tijesna suradnja između svih timova (makina, paluba, galley staff itd.) jako bitna jer se uvijek želi minimalizirati zastoji u proizvodnji...

      Comment

      Working...
      X